Newsy
Zakres przeglądów okresowych
Czy warto „trzymać się” zalecanych przez producenta terminów dokonywania inspekcji kontrolnych? Bez wątpienia warto. Od tego zależy ogólna sprawność pojazdu, co w znaczący sposób wpływa na bezpieczeństwo jazdy. Wszystkie sprzedawane na terenie Unii Europejskiej pojazdy są dostarczane z mniej lub bardziej rozbudowaną instrukcją obsługi (tzw. user manual), w której producent określa dokładnie co należy sprawdzić, a co bezwzględnie wymienić po przejechaniu wskazanej ilości kilometrów.
Podwyższamy/obniżamy zawieszenia
Problem z wysokością siedziska w motocyklach doświadczany jest przez kierowców od wielu lat. Zbyt niski wzrost kierowcy jest problemem podczas postoju np. przed sygnalizatorem. Zbyt wysoki, dla odmiany, to ogromny dyskomfort podczas dłuższych wyjazdów. Na szczęście wymyślono stosunkowo tani i bezpieczny sposób radzenia sobie z tym tematem.
Montażownica JMP
Obsługa serwisowa motocykli wymusza na wielu serwisach konieczność posiadania dość dużej ilości specjalistycznych narzędzi. Niestety, czasy gdy prowadzenie serwisu wiązało się jedynie z zakupem kilku kluczy płaskich, zestawu nasadek i kombinerek przeminęły bezpowrotnie. Obecnie, klienci oczekują obsługi kompleksowej, która odciąży ich od konieczności robienia wycieczek pomiędzy różnymi warsztatami.
Zwijadła warsztatowe JMP
Nowoczesny warsztat motocyklowy, to nie tylko komputer diagnostyczny, podnośniki czy myjka ultradźwiękowa. Liczy się również cała masa drobnego wyposażenia, wpływająca na komfort i bezpieczeństwo pracy mechaników. Walające się po posadzce węże czy przewody mogą być potencjalnie niebezpieczne podczas pracy w warsztacie.
BodyDry PULSAR. Nowość 2022
Z bielizną termoaktywną jest tak, że trudno jest obecnie odróżnić od siebie bieliznę termoaktywną od bielizny niby-termoaktywnej. Pewnym pomocnym wskaźnikiem może być cena oraz producent. Jeśli cena detaliczna oscyluje wokół 39-49 złotych możemy być pewni, że dany produkt sprawia jedynie wrażenie, że jest termoaktywny. Inną kwestią jest producent. Żaden renomowany producent bielizny nie produkuje wyrobu termoaktywnopodobnego. Powód jest banalny: po prostu nie potrafią tego zrobić.
Jak sprawdzić krzywiznę rur nośnych?
Dzięki cyklowi szkoleń z naprawy zawieszeń motocyklowych, przeprowadzonych przez producenta rur nośnych JMP w roku 2019 udało się uwrażliwić uczestników na pewne kwestie, które do tej pory były przez nich pomijane lub w ogóle niezauważane. Podstawą prawidłowej oceny czy zawieszenie nadaje się do dalszej eksploatacji jest przeprowadzenie dokładnego pomiaru krzywizny rur. Pamiętajmy, że uszkodzenie rur nośnych nie musi być efektem wypadku, tylko zużycia zmęczeniowego elementu nośnego. Aby to stwierdzić trzeba posiadać odpowiednie narzędzie.
"Inteligentne" ładowarki a proces ładowania akumulatorów
Mamy końcówkę zimy. Już od dobrych kilku miesięcy motocykle stoją w garażach w niskich temperaturach. Za chwilę ich użytkownicy będą chcieli odpalić ukochaną maszynę i przeprowadzić pierwszą jazdę w tym roku. Najczęstszym problemem jest już samo odpalenie motocykla. Wielu początkujących zapomina, że akumulator w motocyklu jest dość mały, a kilka miesięcy postoju bez ładowania skutecznie opróżnia całą zawartość ładunku z uwagi na chemiczny proces samorozładowania akumulatora. Przypominamy, że w akumulatorach kwasowo ołowiowych jest on na poziomie 5-10% pojemności na miesiąc.
"Inteligentne" ładowarki a proces ładowania akumulatorów
Mamy końcówkę zimy. Już od dobrych kilku miesięcy motocykle stoją w garażach w niskich temperaturach. Za chwilę ich użytkownicy będą chcieli odpalić ukochaną maszynę i przeprowadzić pierwszą jazdę w tym roku. Najczęstszym problemem jest już samo odpalenie motocykla. Wielu początkujących zapomina, że akumulator w motocyklu jest dość mały, a kilka miesięcy postoju bez ładowania skutecznie opróżnia całą zawartość ładunku z uwagi na chemiczny proces samorozładowania akumulatora. Przypominamy, że w akumulatorach kwasowo ołowiowych jest on na poziomie 5-10% pojemności na miesiąc.
Przewody JMP w stalowym oplocie
Oprócz swoich niewątpliwych walorów wizualnych, przewody w oplocie stalowym mają ogromną ilość zalet, które bezpośrednio wpływają na komfort i bezpieczeństwo jazdy motocyklem. Co więcej, większość producentów motocykli zaleca wymianę kompletu przewodów najdalej w 10 roku użytkowania. Czy ma to sens?
Zestawy naprawcze gaźników KEYSTER
Pomimo wprowadzenia poważnych regulacji środowiskowych do przepisów homologacyjnych, ilość motocykli wyposażonych w gaźniki jest nadal bardzo pokaźna. Co więcej, sądząc po ilości sprzedawanych zestawów naprawczych można śmiało wnioskować, że właściciele motocykli gaźnikowych wcale nie mają zamiaru szybko się z nimi rozstać. Wręcz przeciwnie, bo rośnie zapotrzebowanie na zestawy nie tylko podstawowe, ale takie, które umożliwiają kapitalny remont gaźników. Takie właśnie produkuje japońska firma KEYSTER.
Historia: Sven Wingquist
Aż strach pomyśleć, jak potoczyłyby się losy motoryzacji gdyby nie pewien inżynier z manufaktury włókienniczej Gamlestadens Textile Industry z Göteborga o nazwisku Wingquist. Jego mozolna praca, liczne próby i setki godzin pracy w warsztacie doprowadziły do opatentowania jednego z najważniejszych elementów konstrukcji silników, układów przeniesienia napędu i elementów jezdnych. Od jego śmierci mija już niemal 70 lat.
Droższe, ale… tańsze
Sprzedaż filtrów powietrza K&N rośnie nieprzerwanie od wielu lat. Mimo, że filtry K&N są znacząco droższe od swych jednorazowych zamienników, to wielu klientów decyduje się na to rozwiązanie, a jednocześnie brak głosów, aby ktokolwiek tego czynu żałował. Postaramy się zdiagnozować w dalszej części tekstu dlaczego tak się dzieje.
Kłopoty z rozruchem silnika?
Nawet niezbyt długi postój motocykla nastręcza ich właścicielom sporo kłopotów z rozruchem silnika. Tak było i chyba już zawsze będzie. Zbyt długie „kręcenie” rozrusznikiem kończy się zazwyczaj wyładowaniem akumulatora, co jeszcze bardziej potęguje frustracje. Jest na to prosty i sprawdzony sposób.
Widoczny, znaczy bezpieczny
Są kraje, w których uzyskanie homologacji drogowej motocykli warunkuje posiadanie elementów odblaskowych z boku pojazdu. Zaliczamy do nich Wielką Brytanię, niektóre stany USA oraz wiele państw Ameryki Łacińskiej. Czy mają rację? Czy rzeczywiście jedno małe światełko odblaskowe może wpłynąć na bezpieczeństwo kierującego jednośladem?
Panewki JMP
Jak ważna jest poprawna praca przedniego zawieszenia najlepiej wie ten, kto przez jakiś czas poruszał się po drogach z zawieszeniem nadającym się tylko do remontu. I nie chodzi tu jedynie o cieknące uszczelniacze, których wymiana dla doświadczonego mechanika nie stanowi większego wyzwania. Przednie zawieszenie wymaga okresowych wymian podzespołów, które w trakcie pracy potrafią się całkowicie zużyć. Zaliczamy do nich przede wszystkim panewki ślizgowe i prowadzące.
Witamy (nareszcie) Nowy Rok
Ale to był rok! Oprócz wielu prawdziwych tragedii związanych z szerzącą się pandemią, branża motocyklowa doświadczyła, po raz pierwszy od wielu lat, prawdziwego dramatu w temacie zaopatrzenia w wiele podzespołów niezbędnych do naprawy, czy po prostu codziennej eksploatacji jednośladów. Dla wielu młodych właścicieli warsztatów sytuacja ta była prawdziwym zaskoczeniem. Starsi stażem przypomnieli sobie natychmiast lata dziewięćdziesiąte ubiegłego wieku.
Trzecia ręka podczas lutowania
Wciąż zmieniające się otoczenie zmusza właścicieli warsztatów do poszukiwania rozwiązań, które w znaczący sposób skracają czas wykonywania usługi. Powszechne kłopoty z zatrudnieniem odpowiednich osób na stanowisko mechanika sprawia, że większość warsztatów „uzbraja się” w setki narzędzi umożliwiających wykonywanie usług szybko i przez osoby bez większego doświadczenia w pracach mechanicznych.
Gniazdo USB Daytona
Japońska firma Daytona jest znana na rynku motocyklowym głównie z wysokiej jakości manetek ogrzewanych. Mało kto wie, że oferta tego producenta jest niezwykle szeroka, a większość produktów to akcesoria do motocykli Harley Davidson. Na tym jednak nie koniec.
Starzejące się paliwo, to problem
Jednym z podstawowych problemów z jakimi przychodzi się zmierzyć nam wiosną są poważne problemy z rozruchem silnika. Mało kto zdaje sobie sprawę, że zazwyczaj jest to związane z wodą, która pojawia się w układzie paliwowym. Ale skąd woda w baku? O tym piszemy w dalszej części tekstu.
Smar KAYABA
Minęło już niemal sześć lat od wprowadzenia do naszej oferty produktów japońskiej firmy KAYABA (KYB). Zaskoczenia nie było. Już od pierwszych dni było wiadomo, że chemia warsztatowa KYB uplasuje się na pozycji lidera, zostawiając daleko w tyle całą pozostałą stawkę renomowanych konkurentów. Dziś, słów kilka o najbardziej popularnym produkcie, czyli smarze do uszczelniaczy przedniego zawieszania.