Newsy
Chemia do filtrów Twin Air
Produkty firmy Twin Air z Niderlandów goszczą w naszej ofercie już 6 lat i zdążyły dać się poznać klientom i mechanikom z jak najlepszej strony. Trudno się dziwić, gdyż bez wątpienia mamy do czynienia z najwyższą półką produktów, które docenia cały świat użytkowników motocykli klasy MX.
Oto kilka kluczowych i najpopularniejszych środków chemicznych do pielęgnacji i montażu filtrów powietrza w naszej ofercie.
Sprężyny progresywne YSS zmieniają wszystko!
Od 7 lat w naszej ofercie posiadamy progresywne sprężyny do przedniego zawieszenia firmy YSS. Przez ten czas wielu klientów mogło docenić ich wysoką jakość, szeroką ofertę do wielu modeli motocykli i przede wszystkim różnicę w działaniu swojego starego zawieszenia. Sprężyny YSS zebrały wiele pozytywnych opinii, odmieniając życie wielu kierowców. A skąd taka zmiana?
Przyczyny spadku ciśnienia w kołach
TIP TOP Remaxx Bead Sealer to wysokowydajny środek montażowy o specjalnych właściwościach uszczelniających do uszczelniania drobnych nieszczelności, wynikających z małych nierówności i porowatości starej gumy stopek opon bezdętkowych, które powodują powolną utratę ciśnienia w kołach. Choć mogłoby się wydawać, że problem dotyczy niewielkiej grupy klientów, to rzeczywistość przeczy wyraźnie tej tezie.
Tajemnice NBR i jego zastosowanie
W każdym pojeździe poruszającym się obecnie po drogach zastosowano najprzeróżniejsze materiały gumopochodne. Znajdziemy je w silniku, zawieszeniu, układzie przeniesienia napędu i wielu innych miejscach. Trzeba wiedzieć jak o nie dbać, aby spełniały przez lata swoją funkcję.
Gumy zabieraka a napęd w motocyklu
Pomimo, że gumy zabieraka pozostają „w ukryciu”, to ich znaczenie dla prawidłowej pracy całego układu napędowego w motocyklach jest kluczowe. Montowane w piaście tylnego koła przenoszą napęd z zębatki amortyzując drgania pochodzące od silnika. W przypadku zużycia gum kierowcy wyczuwają wyraźne szarpnięcia, ale co gorsza, taka jazda znacząco skraca żywotność kół zębatych i łańcucha napędowego.
Nagła awaria pompy paliwa? Mamy rozwiązanie!
Na dłuższe podróże wakacyjne, w których czasem dochodzi do nieprzewidywanych awarii warto wyposażyć się w zestaw naprawczy do pompy paliwa firmy Mitsubishi. Ta pompa montowana jest w ponad 600 modelach motocykli japońskich, a także europejskich jak np. KTM.
Na falę gorąca... Wskaźniki temperatury oleju JMP
Nasze wskaźniki temperatury oleju marki JMP od lat cieszą się dużą popularnością wśród użytkowników starszych motocykli z chłodzeniem olejowym, które nie zostały wyposażone w seryjne wskaźniki temperatury. Dodatkowo są na tyle atrakcyjne wizualnie, że stanowią doskonały element uatrakcyjniający wygląd.
Są też użytkownicy nowszych motocykli, którzy wolą mieć dodatkowy odczyt analogowy by móc rewidować odczyty oryginalnych czujników elektronicznych.
Konwersja łańcucha
Konwersja zestawu napędowego polega na zmniejszeniu rozmiaru łańcucha i zębatek, z rozmiaru fabrycznego na alternatywny, czyli mniejszy, np. z 530 na 525 lub z 525 na 520. Dlaczego jest to możliwe i po co to robić? Światowi producenci łańcuchów z uwagi na rosnące moce nowych motocykli bezustannie udoskonalają technologię produkcji oraz modyfikują materiały, z których zrobione są najnowsze łańcuchy napędowe.
Wkrętaki w japońskim standardzie przemysłowym - JIS
Polskie warsztaty nie mają „łatwego życia”. Bierze się to m.in. stąd, że nasz park pojazdów złożony jest z maszyn sprowadzonych z Ameryki, Europy Zachodniej i Wschodniej, Wielkiej Brytanii i przede wszystkim z Japonii. To generuje pewne problemy z doborem odpowiednich narzędzi do ich naprawy.
Dziś na tapet bierzemy japoński standard przemysłowy JIS, a więc profil krzyżowy używany w motocyklach japońskich, który jest inny niż znany w Europie standard PH od Phillipsa.
Na zimne poranki - Nakolanniki KOBI
Nakolanniki firmy KOBI są w naszej ofercie już ponad 20 lat i nadal cieszą się dużym zainteresowaniem klientów, zwłaszcza w okresach wiosenno jesiennych. To proste i bardzo użyteczne wyposażenie dodatkowe pozwala wielu użytkownikom jednośladów znacząco wydłużyć sezon, a kurierom i dostawcom głównie jedzenia w dużych miastach na zauważalne polepszenie komfortu pracy i uniknięcie w przyszłości problemów zdrowotnych związanych ze stawami kolanowymi.
Na wiosenne deszcze - Impregnat BALLISTOL Pluvonin !
Pomimo, że większość motocyklistów od lat używa dość wygodnej i bezpiecznej odzieży tekstylnej z protektorami, to mało kto poddaje ją cyklicznej impregnacji zapobiegającej przemakaniu podczas obfitych opadów deszczu. Środki chemiczne używane w praniu oprócz brudu i nieprzyjemnych zapachów pozbawiają materiał odporności na przemakanie z uwagi na rozpuszczanie powłoki hydrofobowej, która jest fabrycznie nanoszona na motocyklową odzież wierzchnią.
Panewki przedniego zawieszenia czasem trzeba też wymienić!
Panewki ślizgowe i prowadzące w przednim zawieszeniu odgrywają kluczową rolę w poprawnej jego pracy. Niewielu motocyklistów wie, że to element eksploatacyjny, zużywający się jak każdy inny i okresowo należy go wymieniać.
Czyściwo warsztatowe potrzebne w każdym serwisie!
Gospodyni w kuchni potrzebuje szmatki. A mechanik to nie?
Czyściwa nie powinno braknąć w warsztacie motocyklowym. Z pozoru rzecz błaha, ale trudno sobie wyobrazić pracę mechanika bez odpowiedniej jakości szmat bawełnianych, bez względu na to, czy pracujemy w małym serwisie, czy w prestiżowej stacji obsługi międzynarodowego koncernu.
Na wiosenne deszcze - impregnat PLUVONIN
Pomimo, że większość motocyklistów od lat używa dość wygodnej i bezpiecznej w przypadku wypadku odzieży wierzchniej wykonanej z włókien syntetycznych, to mało kto poddaje ją cyklicznej pielęgnacji zapobiegającej przemakaniu podczas obfitych opadów deszczu. Przypomnijmy, że każde pranie oprócz brudu i „nieciekawych” zapachów pozbawia materiał odporności na przemakanie.
Zanieczyszczone wtryskiwacze?
Wiele osób zwraca ostatnio uwagę na zabezpieczenie silnika przed szkodliwym działaniem paliwa złej jakości. To problem wielu użytkowników motocykli wyposażonych w instalację wtryskową. Większe zanieczyszczenia nie przecisną się przez zaporę w postaci filtra paliwa, ale mniejsze tak i mogą doprowadzić do uszkodzenia wtryskiwaczy.
Preparat ERC do gaźników
Serwis gaźników w okresie wiosennym, to jedna z najczęściej wykonywanych czynności serwisowych. Pomimo niewątpliwej kariery układów wtryskowych wciąż po naszych drogach porusza się setki tysięcy motocykli wyposażonych w układ jednego lub kilku gaźników.
Smar do fajek i świec - HITACHI HUCO
Serwisowanie motocykli nie polega tylko na naprawie zgłoszonych przez klienta usterek, czy na szukaniu źródła niepokojących dźwięków wydobywających się z okolic silnika. Dobry mechanik pamięta przede wszystkim o okresowych inspekcjach pojazdu, wiedząc, że lepiej jest zapobiegać niż... naprawiać.
Odciąg spalin JMP
Problem odpowiedniej wentylacji pomieszczeń warsztatowych gdzie trzeba odpalić silnik istnieje od lat, zwłaszcza kiedy na zewnątrz jest chłodno i wietrzenie to strata energii a więc koszty. Do tego Państwowa Inspekcja Pracy coraz częściej przeprowadza kontrole warunków pracy. W przypadku wykrycia zaniedbań w tym temacie nakłada dość surowe kary na właścicieli serwisów i nakazuje usunąć uchybienia w relatywnie krótkim czasie.
Pianka do zbiornika paliwa
Historia tego produktu jest zaiste niezwykła. Wszystko zaczęło się od... akrobacji lotniczych. W wyniku gwałtownego przemieszczania się paliwa lotniczego, niektóre ewolucje były niezwykle trudne do wykonania. Wówczas grupa konstruktorów, umieściła w zbiornikach samolotu zwykłą gąbkę, która znacząco zniwelowała efekt przemieszczania się kerozyny (nafty lotniczej).
PROMOCJA "Wiosna 2025" - Aktualizacja TEXPACK BIKE bez opłat za zaległe wersje!
W marcu każdy może zaktualizować oprogramowanie BIKE swojego testera TXB oraz TXT bez dodatkowych kosztów - niezależnie od tego jak stare jest jego oprogramowanie.
Dla wielu mechaników wymiana części eksploatacyjnych na nowe, a tym samym przywrócenie motocykla do sprawności to nie jest NAPRAWA, a tylko okresowa obsługa serwisowa. Prawdziwa NAPRAWA pojawia się wtedy, gdy motocykl z niewiadomych powodów pracuje niewłaściwie, albo w ogóle odmawia posłuszeństwa. Wtedy pojawiają domysły, wątpliwości i zazwyczaj mechanicy spędzają długi czas na poszukiwaniu przyczyn awarii.