Newsy
Konwersja łańcucha
Konwersja zestawu napędowego polega na zmniejszeniu rozmiaru łańcucha i zębatek, z rozmiaru fabrycznego na alternatywny, czyli mniejszy, np. z 530 na 525 lub z 525 na 520. Dlaczego jest to możliwe i po co to robić? Światowi producenci łańcuchów z uwagi na rosnące moce nowych motocykli bezustannie udoskonalają technologię produkcji oraz modyfikują materiały, z których zrobione są najnowsze łańcuchy napędowe.
Laser w warsztacie
Choć wymiana łańcucha napędowego w motocyklu nie powinna być dla większości mechaników żadnym problemem, to warto „uzbroić” warsztat w kilka bardzo pomocnych narzędzi, które pozwolą niedoświadczonemu mechanikowi uniknąć kilku podstawowych błędów, skutkującymi wyraźnemu skróceniu żywotności całego układu napędowego.
Impregnat do odzieży
Pomimo, że większość motocyklistów od lat używa dość wygodnej i bezpiecznej w przypadku wypadku odzieży wierzchniej wykonanej z włókien syntetycznych, to mało kto poddaje ją cyklicznej pielęgnacji zapobiegającej przemakaniu podczas obfitych opadów deszczu. Przypomnijmy, że każde pranie oprócz brudu i „nieciekawych” zapachów pozbawia materiał odporności na przemakanie.
Nowość: FLENNOR
Produkowane przez firmę GATES paski rozrządu do motocykli DUCATI od lat plasują się w czołówce popularności części zamiennych. Jednak ich cena potrafiła odstraszyć wielu klientów. Teraz sytuacja nieco się zmieniła.
Szkolenie - układy napędowe
Aktualizacja 15-12-2023.Ruszyły zapisy - wszelkie informacje na temat zapisów na szkolenie znajdziecie Państwo po zalogowaniu w Panelu Klienta w sekcji "Szkolenia". Prosimy nie zwlekać z decyzją, bowiem ilość miejsc jest ograniczona. Maksymalna ilość osób z jednej firmy - 3.
Zanieczyszczone wtryski
Wiele osób zwraca ostatnio uwagę na zabezpieczenie silnika przed szkodliwym działaniem zanieczyszczonego paliwa. To dobrze, bo jest ono zmorą wielu użytkowników motocykli wyposażonych w instalację wtryskową. Niestety, o ile większe zanieczyszczenia nie przecisną się przez zaporę w postaci filtra paliwa, o tyle mniejsze zrobią to bez większego trudu.
Koncentraty płynu do chłodnic
Czy stosowanie w warsztacie koncentratu płynu do chłodnic jest rzeczywiście opłacalne? Przyjrzymy się sposobowi produkcji płynu i przekalkulujemy dokładnie, czy warto jest go stosować zamiast płynu gotowego do użycia. Wnioski mogą być bardzo ciekawe.
Historia: Giovanni Martignoni
Pomimo, że wynalazek Martignoniego jest obecnie powszechnie stosowany, to jego twórca zmarł w wieku 80 lat w kompletnej biedzie i zapomnieniu. Nie zachowała się nawet ani jedna jego fotografia. Trudno sobie wyobrazić dzisiejsze życie bez wierteł, których istnienie zawdzięczamy temu skromnemu, szwajcarskiemu mechanikowi – wynalazcy.
Czasy napraw w Mike Technik
Z roku na rok aplikacja wspierająca serwis motocykli Mike Technik zyskuje coraz większą popularność. Użytkownicy cenią sobie łatwość jej obsługi oraz zasób przydatnych danych. Wielu mechaników zaczęło również wyceniać serwis pojazdów na podstawie danych dotyczących czasów napraw, które dostarczają producenci motocykli. Warto jest jednak kilka rzeczy wyjaśnić.
Temperatura wrzenia płynów hamulcowych
W trakcie mocnego hamowania rozgrzewa się cały układ hamulcowy. W jego skład wchodzą klocki, tarcze, zaciski, tłoczki, sworznie itp. Elementy metalowe, co do zasady, są dość odporne na wysoką temperaturę. Inaczej się sprawa ma z płynem hamulcowym, który już takiej odporności nie ma. Dlatego punkt wrzenia płynów jest kluczowym parametrem jeśli chodzi o bezpieczeństwo hamowania.
Preparat ERC do gaźników
Serwis gaźników w motocyklach, to jedna z najczęściej wykonywanych czynności w warsztatach motocyklowych. Pomimo niewątpliwej kariery układów wtryskowych wciąż po naszych drogach porusza się setki tysięcy motocykli wyposażonych w układ jednego lub kilku gaźników.
Poprawiamy rozwiązanie BMW
Firma BMW znana jest wszystkim z innowacyjnego podejścia do projektowania konstrukcji swoich motocykli. Znane są bardzo ciekawe rozwiązania, które się przyjęły i przeszły do historii motoryzacji, a użytkownicy chwalą je za ich niezawodność. Bywa czasem i tak, że pewne rozwiązania w BMW są dla użytkowników motocykli przyczyną wielu problemów.
Filtry powietrza BMC
Założona w 1973 przez Gaetano Bergami firma BMC Srl z biegiem lat stała się jednym z najbardziej znanych przedsiębiorstw w branży elementów filtrujących na świecie. Dzięki ogromnemu zaangażowaniu w sport wyczynowy BMC już od połowy lat dziewięćdziesiątych jest stale obecna wśród teamów wyścigowych Formuły 1 oraz Moto GP.
Ogrzewane manetki do quadów
Nadszedł czas, kiedy tysiące quadów, które przez lato były zamknięte w garażach zaczęły być używane do odśnieżania dróg dojazdowych i parkingów. Niekiedy powierzchnie do odśnieżania są tak duże, że warto pomyśleć o zamontowaniu do pojazdu ogrzewanych manetek.
Szkolenie YSS w Krakowie
Biorąc pod uwagę jedynie to ilu naszych klientów i jak szybko zapisało się na organizowane w dniu dzisiejszym szkolenie z dziedziny zawieszeń motocyklowych, prowadzone przez przedstawiciela firmy YSS można jedynie stwierdzić, że zapotrzebowanie na tego typu przedsięwzięcia jest w Polsce ogromne i nic nie wskazuje, aby miało to się szybko zmienić.
Czym czyścić ręce w warsztacie?
Sprawa nie jest bez znaczenia. Od wielu lat temat powraca szczególnie podczas wiosennego szczytu i pomimo starań ze strony właścicieli warsztatów wydaje się, że problem z roku na rok jest poważniejszy. Chodzi o liczne schorzenia skóry rąk, na które cierpią mechanicy.
Czym czyścić ręce w warsztacie?
Od wielu lat szczególnie podczas wiosennego szczytu temat ten powraca i pomimo starań ze strony właścicieli warsztatów wydaje się, że problem z roku na rok jest poważniejszy. Chodzi o problemy ze skórą rąk, które dotykają mechaników.
Nowy łańcuch RK MXZ5
Jak to się dzieje, że jeden z najlepszych łańcuchów napędowych do motocrossu jakim był nieuszczelniony MXZ4 firmy RK przestaje być produkowany, a jego miejsce zajmuje MXZ5, który według producentów jest jeszcze lepszy? Czy to w ogóle jest możliwe? Czy może to jedynie chwyt marketingowy, który ma jeszcze bardziej zwiększyć sprzedaż? W przypadku japońskich łańcuchów RK, sprawa wydaje się być nieco bardziej złożona, co opisujemy w dalszej części tekstu.
Zabezpiecz motocykl przed korozją
Rdza, to bez wątpienia największy wróg wszelkich przedmiotów wykonanych ze stali. Oprócz obniżenia wartości estetycznych, korozja osłabia trwałość podzespołów, których wymiana jest zazwyczaj dość kosztowna. W przypadku motocykli, rdza atakuje głównie podczas długotrwałego postoju w sezonie zimowym. Na szczęście znaleziono łatwy sposób aby znacząco spowolnić jej destrukcyjne działanie.
Laser w warsztacie
Choć wymiana łańcucha napędowego w motocyklu nie powinna być dla większości mechaników żadnym problemem, to warto „uzbroić” warsztat w kilka bardzo pomocnych narzędzi, które pozwolą niedoświadczonemu mechanikowi uniknąć kilku podstawowych błędów, skutkującymi wyraźnemu skróceniu żywotności całego układu napędowego.