News
- 2023-06-15 15:35
- AŁ
Diagnostyka motocyklowa rozwija się bardzo dynamicznie, głównie z uwagi na wprowadzanie przez Unię Europejską kolejno obowiązujących w motocyklach norm emisji spalin. W roku 2016 była to norma Euro4, a więc złącze 16 pinowe E-OBD, a już w roku 2020 Euro5 (złącze 6 pinowe OBD). Ta sytuacja zmusza producentów do stosowania w pojazdach nowocześniejszych sterowników i wielu dodatkowych układów wykonawczych. To z kolei komplikuje warsztatom ich naprawy.
Obecnie serwisy motocyklowe bez komputera diagnostycznego mogą wykonywać jedynie bieżące, proste naprawy i wymiany eksploatacyjne. W przypadku trudniejszych usterek, próba znalezienia przyczyny defektu bez użycia komputera diagnostycznego jest często niemożliwa do wykonania.
Jednak sam tester diagnostyczny TEXA TXB Evo z oprogramowaniem BIKE nie pomoże jeśli nie wyposażymy go w kable, którymi dany pojazd można do komputera podłączyć. Norma Euro5 wprowadziła nowy standard wtyczki, a co za tym idzie TEXA dodała do oferty kabel AP58 (patrz fotografia powyżej, nr katalogowy 668.03.99). Staje się on bardziej popularny wśród serwisów niezależnych, gdyż coraz częściej trafiają do naprawy motocykle wyposażone właśnie w to złącze. Przypominamy Norma spalin Euro4 to kabel AP05 (standard E-OBD, nr katalogowy 668.01.15).
Włoski producent nie zapomina także o szybko rosnącym rynku pojazdów elektrycznych. Dlatego już są dostępne nowe kable do różnych marek wiodących prym na tym rynku. Główny kabel bazowy do pojazdów elektrycznych to AP67 (nr katalogowy 668.06.68). W zależności od marki pojazdu podłącza się do niego różne adaptery. I tak np. do pojazdów SUNRA E-Scooter potrzebny jest kabel AP64 (numer katalogowy 668.06.66), do pojazdów YADEA kabel AP68 (nr katalogowy 668.06.69), do silników BROSE kabel E-BIKE 01 (nr katalogowy 668.06.61), a do silników marki BAFANG kabel E-Bike 02 (nr katalogowy 668.06.65).
Aby kupić osobiście udaj się do jednego z naszych przedstawicieli.
Aby zapoznać się z nowym kablem TEXA Euro5 - kliknij tutaj.