News
- 2017-03-16 09:12
- AŁ
Pojazdy z mokrym hamulcem kojarzą się głównie z maszynami rolniczymi, koparkami czy spychaczami. Jest jednak w branży motocyklowej grupa pojazdów, która bez specjalistycznego oleju przekładniowego nie może ruszyć w drogę. To ciężkie czterokołowce przeprawowe, używane dość powszechnie przez służby leśne i Straż Graniczną.
Firma MOTUL od lat posiada w swojej ofercie specjalny olej przekładniowy o nazwie TRH 97. Zastosowanie zwykłego oleju przekładniowego w układach z mokrym hamulcem grozi koniecznością wymiany bardzo kosztownych okładzin ciernych.
Dzięki zastosowaniu specjalnych pakietów dodatków, olej ten zastępuje z dużym sukcesem oleje z pierwszego zalania. Odporny na ekstremalne warunki pracy, a w szczególności na wysokie temperatury i zmienne obciążenie. Zawiera szereg modyfikatorów tarcia (niezbędne dla mokrych hamulców).
Najistotniejsze cechy MOTUL TRH 97:
- wysoki poziom ochrony przeciwzużyciowej,
- dobra stabilność termiczna,
- odpowiednia odporność na utlenianie i ścinanie,
- dobra pompowalność,
- opakowanie: kanister 5 l.
Tej pozycji nie powinno zabraknąć w żadnym warsztacie, specjalizującym się w naprawach ciężkich quadów, zwłaszcza że olej w tylnym moście z mokrym hamulcem powinno się wymieniać najdalej co 18 miesięcy. Zaniedbanie tej procedury może skutkować awarią hamulca i koniecznością wymiany tarcz lub przekładek ciernych. Taka operacja niestety jest bardzo kosztowna.