News
- 2017-03-03 14:03
- AŁ
Sezon wymian uszczelniaczy przedniego zawieszenia ruszy za chwilę. Najczęściej po zimowaniu motocykla okazuje się, że uszczelniacze ciekną i nadają się do natychmiastowej wymiany. Oprócz samych uszczelniaczy najistotniejszym jest olej jaki zostanie zastosowany podczas wymiany. Oferta produktów JMC jest niewielka, ale za to trafiająca dokładnie w zapotrzebowanie rynku.
Sprawa z pozoru wygląda na bardzo prostą. Musimy zastosować olej, który przede wszystkim nie będzie się pienił. To niestety tylko początek historii. Oleje w zawieszeniach motocyklowych muszą dodatkowo utrzymywać swoje właściwości lepkościowe w dużym zakresie temperatur. To nie prawda, że oleje do zawieszeń to zmodyfikowane nieco płyny ATF (do automatycznych skrzyń biegów). Pamiętajmy, że skrzynie biegów mają swoje chłodnice, pozwalające na skuteczną kontrolę temperatury płynu. Poza tym, zawieszenie motocyklowe poddawane jest ogromnym obciążeniom, co nie jest bez znaczenia dla zużycia oleju tam zastosowanego. Nikt bowiem nie chce wymieniać oleju w zawieszeniu po przejechaniu zaledwie 10 tys. kilometrów.
Warto zatem stosować oleje wysokiej jakości i o dokładnie tych parametrach, które zaleca producent motocykla. W przypadku lepkości na poziomie 5W i 10W oleje syntetyczne wydają się być najlepszym rozwiązaniem.
Oleje do zawieszeń JMC są dostarczane w wygodnych półlitrowych butelkach.