Oliwiarka do cięgien i linek


  • 2017-03-08 13:04
 
UWAGA! Jest to artykuł archiwalny. Niektóre informacje takie jak ceny, lista towarów itp. mogą być już nieaktualne. Wszelkie aktualne dane znajdują się w aplikacji MIKE.

Mogłoby się wydawać, że zamieszczenie informacji w kilku analizowanych przez nas instrukcjach użytkowania motocykli o konieczności wymieniania wszystkich cięgien w motocyklu po przejechaniu 20-30 tys. km to gruba przesada. Jednakże trzeba pamiętać, że te dość delikatne podzespoły pracują w bardzo niekorzystnych warunkach i są eksploatowane w sposób niezwykle agresywny.

Cięgna i linki są często zaniedbywane przez użytkowników i potrafią się popsuć w najmniej oczekiwanym momencie, skutecznie psując wakacyjne plany wyjazdowe. Poza tym, zatarte cięgno sprzęgła wpływa niekorzystnie na komfort jazdy. Podobnie jest z cięgnem ssania. Pomimo, że cięgna i linki nie są nazbyt drogie, warto jest przeprowadzać systematycznie kontrolę ich stanu. Nie dotyczy to jedynie naciągu ale również "kultury" ich pracy.

Na szczęście jest w naszej ofercie niezwykle pomysłowe i tanie rozwiązanie, które pomaga w tej dość prostej czynności serwisowej. Wystarczy użyć oliwiarki oraz jakiegokolwiek oleju w aerozolu (np. JMC 5577540), aby cięgna zaczęły pracować poprawnie przez następne kilka miesięcy.