Newsy
Rury do zawieszeń Upside-Down
Przednie zawieszenia motocyklowe są z natury narażone na częste awarie i uszkodzenia. Większość kierowców sądzi, że są niezniszczalne, a cykliczna wymiana płynu i uszczelniaczy, to panaceum na wszystkie bolączki. Niestety, jest to myślenie błędne, bowiem podobnie jak inne elementy zawieszenia (zarówno tylnego jak przedniego) po prostu się zużywają. W przypadku rur nośnych zużycie wzrasta z ilością przejechanych kilometrów. Rura aluminiowa „trzyma się dzielnie” do… pierwszej kolizji.
Wraca wysyłka "na sobotę"
PO 6 tygodniach przerwy, wraca możliwość wysyłek z dostawą "na sobotę". Firma DPD zdecydowała o tym w tym tygodniu.
Manetki ogrzewane
Mimo, że lato dopiero przed nami, to dość dużym zainteresowaniem cieszą się wciąż manetki ogrzewane. Nie ma się czemu dziwić, bowiem każdy kto choć raz podróżował motocyklem w intensywnym deszczu wie, że jednym z czynników „ratującym życie” kierowcy są właśnie ogrzewane manetki. Ich montaż jest dość prosty, ale z racji na konieczność wpięcia się do instalacji elektrycznej sugerujemy, aby wykonał go wyspecjalizowany warsztat motocyklowy.
Wiosna 2020 w TEXA Bike
Włoski producent testerów diagnostycznych TEXA uruchomił właśnie promocję na zakup licencji TEXPACK dla wszystkich użytkowników testerów do diagnostyki motocyklowej. Promocja potrwa do końca maja.
Nowe wskaźniki temperatury oleju
Wkręcane w miejsce bagnetu do kontroli poziomu oleju silnikowego. Łatwe w montażu. Wskazują temperaturę oleju, co nie jest bez znaczenia dla wszystkich tych kierowców, którzy na konsoli nie mają wskaźnika temperatury oleju. Estetyczne i funkcjonalne. Dziś dostępne są w nowej wersji, z czarnym cyferblatem.
Popsuta pompa paliwa
Pomimo dość skomplikowanej sytuacji, którą doświadczamy od początku marca, wielu "rasowych" motocyklistów nie zamierza spędzić sezonu na własnym balkonie i już planuje dłuższe lub bliższe wypady za miasto. Oprócz wielu wspaniałych wrażeń, dochodzi niekiedy do nieprzewidywanych awarii. Często przyczyną takich zdarzeń jest pompa paliwa firmy Mitsubishi, montowana w ponad 600 modelach motocykli japońskich. Nie dając wcześniej jakichkolwiek znaków, pompa ta potrafi nagle przestać działać.
Zabezpieczenia zębatek zdawczych
Podczas wiosennego przeglądu, a już zawsze gdy wymieniamy zestaw napędowy, warto zainteresować się stanem technicznym specjalnych elementów, które producent motocykla zastosował w celu właściwego i bezpiecznego montażu zębatek zdawczych. Choć wiele osób nie zdaje sobie z tego sprawy, to ich znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy ma ogromne znaczenie.
Autosol, to więcej niż zwykła chemia
Każdy użytkownik motocykla, prędzej czy później, stanie przed problemem skutecznego doczyszczenia pojazdu tuż przed lub po zakończonym sezonie. Niestety. Zwykła szmatka i odrobina rozpuszczalnika już nie wystarcza. Z uwagi na stosowane przez producentów materiały trzeba być przygotowanym na najprzeróżniejsze niespodzianki.
Pasta do układów wydechowych Gun Gum
Uszkodzenia w układzie wydechowym to zmora wielu użytkowników motocykli. Jak to zwykle bywa, pojawiają się one zazwyczaj w najmniej odpowiednim momencie, czyli w szczycie sezonu.
Zanieczyszczone wtryski
Wiele osób zwraca ostatnio uwagę na zabezpieczenie silnika przed szkodliwym działaniem zanieczyszczonego paliwa. To dobrze, bo jest ono zmorą wielu użytkowników motocykli wyposażonych w instalację wtryskową. Niestety, o ile większe zanieczyszczenia nie przecisną się przez zaporę w postaci filtra paliwa, o tyle mniejsze zrobią to bez większego trudu.
Olej do dyfrów w ATV
Pojazdy z mokrym hamulcem kojarzą się głównie z maszynami rolniczymi, koparkami czy spychaczami. Jest jednak w branży motocyklowej grupa pojazdów, która bez specjalistycznego oleju przekładniowego nie może ruszyć w drogę. To ciężkie czterokołowce przeprawowe, używane dość powszechnie przez służby leśne i Straż Graniczną.
Sprężyny w napinaczach rozrządu
Choć niepozorne, to ich znaczenie dla prawidłowej pracy napinaczy rozrządu jest absolutnie kluczowe. Konstrukcje napinaczy są przeróżne. W wielu z nich wykorzystuje się sprężyny. Czasem skrętne, innym razem ściskane. Z czasem te drobne, delikatne elementy po prostu się zużywają i trzeba je bezwzględnie wymienić. Na szczęście ich koszt nie jest wysoki.
Ważne informacje (aktualizacja_4)
W nocy 31 marca ukazało się Rozporządzenie Rady Ministrów, rozszerzające ograniczenia w związku z wystąpieniem stanu epidemii. Dokument ten m.in. stawia dodatkowe wymagania placówkom handlowym, które mają bezpośredni wpływ na funkcjonowanie filii w Gdańsku, Poznaniu i Warszawie.
Niewidzialne rękawiczki JMC
Obecna sytuacja epidemiczna spowodowała pewien nieoczekiwany efekt. Wszyscy producenci jednorazowych rękawic (nitrylowych i lateksowych) wyprzedali swoje zapasy i nie nadążają z produkcją nowych. Ten "rękawiczkowy kryzys" dotknął nie tylko sektor medyczny, ale również całą rzeszę warsztatów motocyklowych, w których od lat pracuje się w rękawiczkach nitrylowych celem uniknięcia problemów z licznymi podrażnieniami skóry, wywołanymi kontaktem rąk z chemikaliami i paliwem.
Filtry paliwa TWIN AIR
Oprócz słynących ze swej skuteczności i trwałości gąbkowych filtrów powietrza, TWIN AIR posiada w swojej ofercie stosowane powszechnie przez zawodników klasy motocross filtry paliwa montowane we wlewie do zbiornika z paliwem. One również trafiły do naszej oferty i są dostępne "od ręki".
Krzywe rury zawieszenia to plaga
Dzięki zeszłorocznemu cyklowi szkoleń z naprawy zawieszeń motocyklowych, przeprowadzonych przez producenta rur nośnych JMP udało się uwrażliwić uczestników na pewne kwestie, które do tej pory były przez nich pomijane lub w ogóle niezauważane. Podstawą prawidłowej oceny czy zawieszenie nadaje się do dalszej eksploatacji jest przeprowadzenie dokładnego pomiaru krzywizny rur. Pamiętajmy, że uszkodzenie rur nośnych nie musi być efektem wypadku, tylko zużycia zmęczeniowego elementu nośnego. Aby to stwierdzić trzeba posiadać odpowiednie narzędzie.
Cewkofajki w BMW
Posiadanie motocykla marki BMW dla wielu użytkowników to prawdziwe spełnienie marzeń. Nie ma się czemu dziwić, analizując choćby wyniki sprzedaży nowych pojazdów jak i ilości rejestrowanych pojazdów używanych. Nie wszyscy jednak zdają sobie sprawę, że obsługa motocykli tej marki wymaga posiadania całej masy specjalistycznych narzędzi, których nie znajdziemy w żadnym popularnym markecie lub nawet specjalistycznym sklepie motoryzacyjnym.
Wskaźniki temperatury oleju
Niepotrzebny gadżet, czy też poważne udogodnienie podczas codziennej jazdy? Ocenę pozostawiamy wszystkim tym, którzy zdecydowali się zastosować w swoim pojeździe wskaźnik temperatury oleju, którym zastępujemy oryginalny korek z bagnetem do kontroli poziomu oleju. Sądząc po wielkości sprzedaży i braku negatywnych opinii, wskaźniki JMP należy potraktować z zasłużoną powagą.
Droższe, ale… tańsze
Sprzedaż filtrów powietrza K&N rośnie nieprzerwanie od wielu lat. Mimo, że filtry K&N są znacząco droższe od swych jednorazowych zamienników, to wielu klientów decyduje się na to rozwiązanie, a jednocześnie brak głosów, aby ktokolwiek tego czynu żałował. Postaramy się zdiagnozować w dalszej części tekstu dlaczego tak się dzieje.
Jak wspomóc rozruch silnika?
Nikt tego nie liczył, ale z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić, że co drugi motocykl wykazuje większe lub mniejsze problemy z rozruchem silnika po długim, zimowym postoju. Jest na to tani i wygodny sposób.