Newsy
Woskowanie lakieru
Zapewne wielu kierowców zwróciło uwagę, że odwiedzający Polskę zmotoryzowani turyści z Niemiec, Francji czy Holandii mają wyjątkowo czyste samochody. Mogłoby się wydawać, że codziennie odwiedzają myjnie, a to nie do końca jest prawda. W krajach zachodnich bardzo popularną metodą konserwacji nadwozi jest woskowanie. Usługa ta kosztuje w naszym kraju od 100-150 zł, ale można przeprowadzić ją z powodzeniem we własnym garażu, bez konieczności ponoszenia tak dużych kosztów.
Chłodnice wody JMP
To jeden z większych tematów, które udało się nam zrealizować w ubiegłym roku. Chłodnice wody do motocykli sportowo-turystycznych były „na tapecie” od wielu lat, jednak znalezienie odpowiedniego producenta zajęło nam blisko 5 lat. Wysiłki się opłaciły, gdyż zaraz po wejściu chłodnic do oferty ich sprzedaż przekroczyła nasze najśmielsze oczekiwania.
Silikonowy płyn hamulcowy TRW
To jest ten czas, kiedy sprzedaż płynów hamulcowych osiąga swoje maksima. Nic dziwnego, bo zaraz po wymianie oleju silnikowego, serwis hamulców jest najczęściej przeprowadzaną czynnością warsztatową w okresie przedsezonowym.
Droższe, ale… tańsze
Sprzedaż filtrów powietrza K&N rośnie nieprzerwanie od wielu lat. Mimo, że filtry K&N są znacząco droższe od swych jednorazowych zamienników, to wielu klientów decyduje się na to rozwiązanie, a jednocześnie brak głosów, aby ktokolwiek tego czynu żałował. Postaramy się zdiagnozować w dalszej części tekstu dlaczego tak się dzieje.
Zębatki JT z tłumikiem drgań
To rozwiązanie jest powszechnie stosowane przez producentów motocykli od wielu lat. Natomiast wśród producentów zamienników występowało stosunkowo rzadko. Tłumiki drgań, bo o nich mowa, stabilizują ułożenie łańcucha na zębatce przedniej i w wielu przypadkach wyciszają pracę całego układu przeniesienia napędu.
„Czarny koń” wśród łańcuchów
Po ponad 2 latach od wprowadzenia do obrotu w Polsce kolorowych łańcuchów napędowych japońskiej firmy RK czas na wstępne podsumowania. Nie ukrywamy, że byliśmy mocno zaskoczeni popularnością tego rozwiązania. Okazało się bowiem, że wielu motocyklistów decydując się na wymianę kompletu napędowego decydowało się „ubarwić” swój pojazd za pomocą kolorowego łańcucha, który zamontowany na dualnych zębatkach rzeczywiście wygląda niezwykle ciekawie.
Monitorowanie akumulatora
Wiele osób zastanawia się dlaczego akumulatory motocyklowe dużo częściej niż ich odpowiedniki montowane w samochodach potrafią odmówić posłuszeństwa, czego skutkiem jest brak możliwości uruchomienia silnika. Odpowiedź jest bardzo prosta, o czym piszemy w dalszej części tekstu.
Baza wiedzy dla mechaników
Zaczęliśmy czwarty rok działania Mike Technik na polskim rynku. Mike Technik, to baza wiedzy dla mechaników motocyklowych. Uzupełniana systematycznie od wielu lat stała się ona potężnym narzędziem ułatwiającym codzienną pracę w warsztacie. Dostęp do tej usługi mają wyłącznie sklepy i warsztaty motocyklowe zarejestrowane w naszej bazie jako odbiorcy hurtowi.
Zapasy towarów
Co roku, mniej więcej o tej samej porze, wielu naszych stałych odbiorców zastanawia się czy już czas na robienie wiosennych zapasów najczęściej rotujących towarów. Ale czy rzeczywiście jest nadal taka potrzeba? Postaramy się nieco przeanalizować to, co obecnie wymusza rynek, starając się odpowiedzieć na pytanie: czy to rzeczywiście jest nam wszystkim potrzebne?
Panewki w przednim zawieszeniu
Jak ważna jest poprawna praca przedniego zawieszenia najlepiej wie ten, kto przez jakiś czas poruszał się po drogach z zawieszeniem nadającym się tylko do remontu. I nie chodzi tu jedynie o cieknące uszczelniacze, których wymiana dla doświadczonego mechanika nie stanowi większego wyzwania. Przednie zawieszenie wymaga okresowych wymian podzespołów, które w trakcie pracy potrafią się całkowicie zużyć. Zaliczamy do nich np. panewki ślizgowe i prowadzące.
Oto jak pracujemy w Święta
Z racji na zbliżające się Święta Bożego Narodzenia oraz Nowy Rok, nastąpią zmiany w funkcjonowaniu magazynu wysyłkowego oraz filii na terenie całego kraju.
Łańcuchy RK serii GXW
Nie słabnie popularność jednego z najmocniejszych łańcuchów napędowych osiągalnych obecnie na rynku. Pomimo, że łańcuchy napędowe RK serii GXW znane są od lat, to zauważalnie rośnie ich popularność. Nie bez znaczenia pozostaje fakt, że łańcuchy GXW są montowane jako wyposażenie fabryczne wielu bardzo popularnych motocykli. Właśnie otrzymaliśmy listę modeli motocykli, które opuszczą fabryki wyposażone w ten łańcuch w roku 2020.
Wata polerska NEVR-DULL
Rosnąca popularność motocykli zabytkowych skłoniła nas do wprowadzenia (blisko 3 lata temu) do oferty specjalnej, bawełnianej waty polerskiej NEVR-DULL. Choć może się to wydawać zaskakujące, to nie posiada ona w swoim składzie jakichkolwiek substancji ciernych, a jej skuteczność działania jest większa niż... doskonała.
Zadbaj o łańcuch
Rzeczą naturalną jest, że łańcuch napędowy oraz zębatki w motocyklu zużywają się po kilkunastu tysiącach przejechanych kilometrów. Tak w istocie jest. Niestety wymiana zestawu napędowego wiąże się z dość dużym wydatkiem, który nie jest bez znaczenia, szczególnie w przypadku zestawów do motocykli o wyższych pojemnościach.
Kasy fiskalne on-line
Sprawa dotyczy blisko 80 tys. firm. Tyle bowiem w Polsce mamy działających warsztatów naprawy samochodów, motocykli, skuterów, zakładów wulkanizacyjnych i stacji paliw. Do 1 stycznia 2020 wszyscy oni muszą zainstalować i zarejestrować w KAS (Krajowej Administracji Skarbowej) kasy fiskalne podłączone na stałe do internetu. Pełen tekst zmian w ustawie o VAT publikowano w Dz. U. 2019, poz. 675.
Nieustanna walka z korozją
Rdza, to bez wątpienia największy wróg wszelkich przedmiotów wykonanych ze stali. Oprócz obniżenia wartości estetycznych, korozja osłabia trwałość podzespołów, których wymiana jest zazwyczaj dość kosztowna. W przypadku motocykli, rdza atakuje głównie podczas długotrwałego postoju w sezonie zimowym. Na szczęście znaleziono łatwy sposób aby znacząco spowolnić jej destrukcyjne działanie.
Śruby spustu oleju
Od kilku dobrych lat, magnetyczne śruby spustu oleju robią prawdziwą karierę. Tylko w 2019 roku ich sprzedaż wzrosła o ponad 22% w stosunku do roku 2018. Nie ma się czemu dziwić, bowiem śruba z wkładką magnetyczną jest po prostu lepsza od swojego oryginalnego odpowiednika. Przekonać się o tym można już podczas następnej wymiany oleju. Ilość opiłków metalu zgromadzonych na śrubie może wielu zaskoczyć.
UWAGA! Inwentaryzacja
W najbliższy piątek i sobotę przeprowadzamy roczną inwentaryzację. W związku z tym wystąpią zakłócenia w realizacji składanych zamówień.
Przed zimą zadbaj o łańcuch
Rzeczą naturalną jest, że łańcuch napędowy oraz zębatki w motocyklu zużywają się po kilkunastu tysiącach przejechanych kilometrów. Tak w istocie jest. Niestety wymiana zestawu napędowego wiąże się z dość dużym wydatkiem, który nie jest bez znaczenia, szczególnie w przypadku zestawów do motocykli o wyższych pojemnościach.
Rury do zawieszeń Upside-Down
Przednie zawieszenia motocyklowe są z natury narażone na częste awarie i uszkodzenia. Większość kierowców sądzi, że są niezniszczalne, a cykliczna wymiana płynu i uszczelniaczy, to panaceum na wszystkie bolączki. Niestety, jest to myślenie błędne, bowiem podobnie jak inne elementy zawieszenia (zarówno tylnego jak przedniego) po prostu się zużywają. W przypadku rur nośnych zużycie wzrasta z ilością przejechanych kilometrów. Rura aluminiowa „trzyma się dzielnie” do… pierwszej kolizji.