Czym i jak czyścić ręce w warsztacie?

Od wielu lat szczególnie podczas wiosennego szczytu temat ten powraca. Pomimo starań ze strony właścicieli warsztatów wydaje się, że problem z roku na rok jest poważniejszy. Chodzi o problemy ze skórą rąk, które dotykają mechaników.

2025-02-24
Czytaj więcej...

Laser w warsztacie

Choć wymiana łańcucha napędowego w motocyklu dla większości mechaników nie powinna być żadnym problemem, to warto „uzbroić” warsztat w ciekawe narzędzia, które pozwolą niedoświadczonemu mechanikowi uniknąć kilku podstawowych błędów, skutkującymi wyraźnemu skróceniu żywotności całego układu napędowego.

2025-02-17
Czytaj więcej...

"Inteligentne" ładowarki a proces ładowania akumulatorów

Mamy końcówkę zimy. Już od dobrych kilku miesięcy motocykle stoją w garażach w niskich temperaturach. Za chwilę ich użytkownicy będą chcieli odpalić ukochaną maszynę i przeprowadzić pierwszą jazdę w tym roku. Najczęstszym problemem jest już samo odpalenie motocykla. Wielu początkujących zapomina, że akumulator w motocyklu jest dość mały, a kilka miesięcy postoju bez ładowania skutecznie opróżnia całą zawartość ładunku elektrycznego z uwagi na chemiczny proces samorozładowania akumulatora. Przypominamy, że w akumulatorach kwasowo ołowiowych jest on na poziomie 5-10% pojemności na miesiąc.

2025-02-07
Czytaj więcej...

Łożyska z enkoderem do motocykli Harley-Davidson

Od dość dawna firma Harley-Davidson montuje w swoich motocyklach nietypowe łożysko koła, które wyposażono w specjalny pierścień sygnałowy zwany enkoderem ABSu. Środowisko pracy tego podzespołu jest na tyle niekorzystne, że często dochodzi do jego uszkodzenia, głównie z uwagi na nadmiar brudu lub destrukcyjne działanie wody. Pojawia się wówczas konieczność wymiany tych łożysk, nawet jeśli mechanicznie nie są jeszcze bardzo zużyte.

2025-02-05
Czytaj więcej...

Paliwo E10. Czy jest się czego bać?

Od początku 2024 roku na stacjach paliw w Polsce możemy zatankować benzynę 95-oktanową jedynie o nowym składzie tj. z wyższą zawartości bioetanolu. Oznaczona jest ona symbolem E10, co oznacza, że w paliwie znajduje się do 10% biokomponentów. Czy jest się czego bać?

2025-02-03
Czytaj więcej...

Adaptery do gwintowników

Gwintowniki w warsztacie motocyklowym nie są narzędziami egzotycznymi. Z naszych obserwacji wynika, iż serwisy dość często używają ich podczas codziennej pracy. W trudniejszych naprawach (zniszczone stare gwinty, skorodowane i urwane śruby) niejednokrotnie „ratują one życie” poprzez gwintowanie nowych, większych otworów. Sprawa dotyczy również różnego rodzaju przeróbek,  których także w warsztatach motocyklowych nie brakuje.

2024-12-30
Czytaj więcej...

Nieustająca walka z korozją

Rdza, to bez wątpienia największy wróg wszelkich przedmiotów wykonanych ze stali. Oprócz obniżenia wartości estetycznych, korozja osłabia trwałość podzespołów, których wymiana jest zazwyczaj dość kosztowna. W przypadku motocykli, rdza atakuje głównie podczas długotrwałego postoju w sezonie zimowym. Na szczęście znaleziono łatwy sposób aby znacząco spowolnić jej destrukcyjne działanie.

2024-12-14
Czytaj więcej...

Rury nośne zawieszenia

Z początkiem grudnia minęło 8 lat od wprowadzenia do oferty motocyklowych rur nośnych zawieszenia marki JMP. Zaczynaliśmy z ofertą 30 modeli rur. W chwili obecnej jest już ich ponad 350 i wciąż pojawiają się nowe. Rynek przyjął naszą ofertę bardzo entuzjastycznie, zwłaszcza z uwagi na wysoką jakość produktu i ponadprzeciętną precyzję jego wykonania. Rury przyporządkowane są zarówno do motocykli wiekowych jak i całkiem nowych.

2024-12-08
Czytaj więcej...

Zestawy naprawcze gaźników KEYSTER

Pomimo wprowadzenia poważnych regulacji środowiskowych do przepisów homologacyjnych, ilość motocykli wyposażonych w gaźniki jest nadal bardzo pokaźna. Co więcej, sądząc po ilości sprzedawanych zestawów naprawczych można śmiało wnioskować, że właściciele motocykli gaźnikowych wcale nie mają zamiaru szybko się z nimi rozstawać. W ostatnich latach znacząco rośnie zapotrzebowanie na zestawy nie tylko podstawowe, ale takie, które umożliwiają kapitalny remont gaźników. Takie właśnie produkuje japońska firma KEYSTER.

2024-12-02
Czytaj więcej...

Prasa JMP do zawieszeń

Są takie narzędzia, bez których trudno sobie wyobrazić warsztat motocyklowy z prawdziwego zdarzenia. Bez wątpienia możemy do nich zaliczyć specjalistyczną prasę do obsługi zawieszeń montowanych seryjnie w jednośladach. Zarówno przednich jak i tylnych.

2024-11-25
Czytaj więcej...

Hydrocracking

Technologia HC (hydrocracking) do produkcji olejów jest stosowana od początku lat 90-tych. Polega ona na cięciu długich wiązań chemicznych ciężkich frakcji z rafinacji ropy naftowej i otrzymywaniu oleju bazowego z długimi i stabilnymi łańcuchami węglowodorowymi. Uzyskuje się to w złożonym procesie technologicznym z udziałem wodoru, dzięki czemu produkuje się produkt o bardzo stabilnym  wskaźniku lepkości z odpornością na utlenianie zbliżoną do parametrów oleju syntetycznego. Stąd powszechnie używana nazwa HC-Syntetyk.

2024-11-18
Czytaj więcej...

Nakolanniki KOBI

Może się to wydawać wręcz nieprawdopodobne, ale dzisiaj mija 20 lat od wprowadzenia do naszej oferty nakolanników firmy KOBI. To proste i bardzo użyteczne wyposażenie dodatkowe pozwala wielu użytkownikom jednośladów znacząco wydłużyć sezon, a kurierom i dostawcom głównie jedzenia w dużych miastach na zauważalne polepszenie komfortu pracy.

2024-11-13
Czytaj więcej...

Odciąg spalin JMP

Problem odpowiedniej wentylacji pomieszczeń warsztatowych istnieje od lat. Niestety coraz częściej Państwowa Inspekcja Pracy przeprowadza kontrole, które w przypadku wykrycia zaniedbań w tym temacie nakłada dość surowe kary na właścicieli serwisów i nakazuje usunąć uchybienia w relatywnie krótkim czasie.

2024-11-05
Czytaj więcej...

EICMA 2024

Już tylko kilka dni pozostało do otwarcia 110. edycji Międzynarodowych Targów Motocyklowych EICMA w Mediolanie. Podobnie jak w latach ubiegłych Larsson Polska jest jednym z wystawców na tej bez wątpienia najważniejszej imprezie targowej dla naszej branży.

2024-10-31
Czytaj więcej...

Wymiana uszczelniaczy w zawieszeniu

Serwis przednich zawieszeń motocyklowych, to stały „punkt programu” w każdym warsztacie obsługującym jednoślady. Choć w większości przypadków jest to zajęcie dość rutynowe, nie należy zapominać o niezbędnych narzędziach, które gwarantują, że praca zostanie wykonana właściwie i w odpowiednio krótkim czasie.

2024-10-24
Czytaj więcej...

Czy warto wymieniać olej silnikowy przed zimą?

Wielu motocyklistów, ale także i mechaników wciąż dyskutuje o tym czy wymieniać zużyty olej przed zimą na nowy, czy może poczekać z tym do wiosny. Z naukowego punktu widzenia sprawa wydaje się być oczywista. Po przebiegu kilku tysięcy kilometrów olej silnikowy mający kontakt z produktami spalania benzyny zawiera wiele zanieczyszczeń, które prowadzą do jego zakwaszenia. Pozostawienie zużytego oleju na kilka zimowych miesięcy w silniku, często także i w skrzyni biegów, może prowadzić do powstania korozji.

2024-10-17
Czytaj więcej...

Komplety naprawcze zacisków

Jesień i zima, to najlepszy moment na poważne przeglądy i konieczne naprawy, na które podczas sezonu po prostu nie zawsze jest czas. Do typowych posezonowych czynności serwisowych należy gruntowna inspekcja prawidłowości działania układu hamulcowego. Nikogo chyba nie trzeba przekonywać, że w przypadku motocykli sprawnie działające hamulce, to absolutna konieczność i trzeba w tym zakresie bezwzględnie stosować się do zaleceń mechaników.

2024-10-08
Czytaj więcej...

Mufki na kierownicę

Wystarczyło zaledwie kilka chłodniejszych poranków, aby gwałtownie wzrosło zainteresowanie akcesoriami gwarantującymi komfort i bezpieczeństwo jazdy jednośladem w niskich temperaturach. Zaliczamy do nich przede wszystkim mufki na kierownicę, które zyskują w Polsce na popularności, choć nie tak szybko jak w innych europejskich krajach.

2024-10-01
Czytaj więcej...

Paliwo E10. Czy jest się czego bać?

Od początku 2024 roku na stacjach paliw w Polsce możemy zatankować benzynę 95-oktanową jedynie o nowym składzie tj. z wyższą zawartości bioetanolu. Oznaczona jest ona symbolem E10, co oznacza, że w paliwie znajduje się do 10% biokomponentów. Czy jest się czego bać?

2024-09-25
Czytaj więcej...

Wyłącznik główny zasilania

Nadchodzący sezon jesienno-zimowy dla większości motocyklistów oznacza koniec jazdy i długi postój pojazdu w garażu lub na parkingu. Jednak motocykle coraz częściej są wyposażane w różnego rodzaju akcesoria dodatkowe, montowane samodzielnie lub w serwisach np. ładowarki do telefonów, alarmy (czasem jako wyposażenie fabryczne), lub w przypadku nowoczesnych motocykli - bezkluczykowy dostęp do uruchamiania silnika.

2024-09-18
Czytaj więcej...