Newsy
Czym i jak czyścić ręce w warsztacie?
Od wielu lat szczególnie podczas wiosennego szczytu temat ten powraca. Pomimo starań ze strony właścicieli warsztatów wydaje się, że problem z roku na rok jest poważniejszy. Chodzi o problemy ze skórą rąk, które dotykają mechaników.
Laser w warsztacie
Choć wymiana łańcucha napędowego w motocyklu dla większości mechaników nie powinna być żadnym problemem, to warto „uzbroić” warsztat w ciekawe narzędzia, które pozwolą niedoświadczonemu mechanikowi uniknąć kilku podstawowych błędów, skutkującymi wyraźnemu skróceniu żywotności całego układu napędowego.
"Inteligentne" ładowarki a proces ładowania akumulatorów
Mamy końcówkę zimy. Już od dobrych kilku miesięcy motocykle stoją w garażach w niskich temperaturach. Za chwilę ich użytkownicy będą chcieli odpalić ukochaną maszynę i przeprowadzić pierwszą jazdę w tym roku. Najczęstszym problemem jest już samo odpalenie motocykla. Wielu początkujących zapomina, że akumulator w motocyklu jest dość mały, a kilka miesięcy postoju bez ładowania skutecznie opróżnia całą zawartość ładunku elektrycznego z uwagi na chemiczny proces samorozładowania akumulatora. Przypominamy, że w akumulatorach kwasowo ołowiowych jest on na poziomie 5-10% pojemności na miesiąc.
Łożyska z enkoderem do motocykli Harley-Davidson
Od dość dawna firma Harley-Davidson montuje w swoich motocyklach nietypowe łożysko koła, które wyposażono w specjalny pierścień sygnałowy zwany enkoderem ABSu. Środowisko pracy tego podzespołu jest na tyle niekorzystne, że często dochodzi do jego uszkodzenia, głównie z uwagi na nadmiar brudu lub destrukcyjne działanie wody. Pojawia się wówczas konieczność wymiany tych łożysk, nawet jeśli mechanicznie nie są jeszcze bardzo zużyte.
Paliwo E10. Czy jest się czego bać?
Od początku 2024 roku na stacjach paliw w Polsce możemy zatankować benzynę 95-oktanową jedynie o nowym składzie tj. z wyższą zawartości bioetanolu. Oznaczona jest ona symbolem E10, co oznacza, że w paliwie znajduje się do 10% biokomponentów. Czy jest się czego bać?
Adaptery do gwintowników
Gwintowniki w warsztacie motocyklowym nie są narzędziami egzotycznymi. Z naszych obserwacji wynika, iż serwisy dość często używają ich podczas codziennej pracy. W trudniejszych naprawach (zniszczone stare gwinty, skorodowane i urwane śruby) niejednokrotnie „ratują one życie” poprzez gwintowanie nowych, większych otworów. Sprawa dotyczy również różnego rodzaju przeróbek, których także w warsztatach motocyklowych nie brakuje.
Nieustająca walka z korozją
Rdza, to bez wątpienia największy wróg wszelkich przedmiotów wykonanych ze stali. Oprócz obniżenia wartości estetycznych, korozja osłabia trwałość podzespołów, których wymiana jest zazwyczaj dość kosztowna. W przypadku motocykli, rdza atakuje głównie podczas długotrwałego postoju w sezonie zimowym. Na szczęście znaleziono łatwy sposób aby znacząco spowolnić jej destrukcyjne działanie.
Rury nośne zawieszenia
Z początkiem grudnia minęło 8 lat od wprowadzenia do oferty motocyklowych rur nośnych zawieszenia marki JMP. Zaczynaliśmy z ofertą 30 modeli rur. W chwili obecnej jest już ich ponad 350 i wciąż pojawiają się nowe. Rynek przyjął naszą ofertę bardzo entuzjastycznie, zwłaszcza z uwagi na wysoką jakość produktu i ponadprzeciętną precyzję jego wykonania. Rury przyporządkowane są zarówno do motocykli wiekowych jak i całkiem nowych.
Zestawy naprawcze gaźników KEYSTER
Pomimo wprowadzenia poważnych regulacji środowiskowych do przepisów homologacyjnych, ilość motocykli wyposażonych w gaźniki jest nadal bardzo pokaźna. Co więcej, sądząc po ilości sprzedawanych zestawów naprawczych można śmiało wnioskować, że właściciele motocykli gaźnikowych wcale nie mają zamiaru szybko się z nimi rozstawać. W ostatnich latach znacząco rośnie zapotrzebowanie na zestawy nie tylko podstawowe, ale takie, które umożliwiają kapitalny remont gaźników. Takie właśnie produkuje japońska firma KEYSTER.
Prasa JMP do zawieszeń
Są takie narzędzia, bez których trudno sobie wyobrazić warsztat motocyklowy z prawdziwego zdarzenia. Bez wątpienia możemy do nich zaliczyć specjalistyczną prasę do obsługi zawieszeń montowanych seryjnie w jednośladach. Zarówno przednich jak i tylnych.
Hydrocracking
Technologia HC (hydrocracking) do produkcji olejów jest stosowana od początku lat 90-tych. Polega ona na cięciu długich wiązań chemicznych ciężkich frakcji z rafinacji ropy naftowej i otrzymywaniu oleju bazowego z długimi i stabilnymi łańcuchami węglowodorowymi. Uzyskuje się to w złożonym procesie technologicznym z udziałem wodoru, dzięki czemu produkuje się produkt o bardzo stabilnym wskaźniku lepkości z odpornością na utlenianie zbliżoną do parametrów oleju syntetycznego. Stąd powszechnie używana nazwa HC-Syntetyk.
Nakolanniki KOBI
Może się to wydawać wręcz nieprawdopodobne, ale dzisiaj mija 20 lat od wprowadzenia do naszej oferty nakolanników firmy KOBI. To proste i bardzo użyteczne wyposażenie dodatkowe pozwala wielu użytkownikom jednośladów znacząco wydłużyć sezon, a kurierom i dostawcom głównie jedzenia w dużych miastach na zauważalne polepszenie komfortu pracy.
Odciąg spalin JMP
Problem odpowiedniej wentylacji pomieszczeń warsztatowych istnieje od lat. Niestety coraz częściej Państwowa Inspekcja Pracy przeprowadza kontrole, które w przypadku wykrycia zaniedbań w tym temacie nakłada dość surowe kary na właścicieli serwisów i nakazuje usunąć uchybienia w relatywnie krótkim czasie.
EICMA 2024
Już tylko kilka dni pozostało do otwarcia 110. edycji Międzynarodowych Targów Motocyklowych EICMA w Mediolanie. Podobnie jak w latach ubiegłych Larsson Polska jest jednym z wystawców na tej bez wątpienia najważniejszej imprezie targowej dla naszej branży.
Wymiana uszczelniaczy w zawieszeniu
Serwis przednich zawieszeń motocyklowych, to stały „punkt programu” w każdym warsztacie obsługującym jednoślady. Choć w większości przypadków jest to zajęcie dość rutynowe, nie należy zapominać o niezbędnych narzędziach, które gwarantują, że praca zostanie wykonana właściwie i w odpowiednio krótkim czasie.
Czy warto wymieniać olej silnikowy przed zimą?
Wielu motocyklistów, ale także i mechaników wciąż dyskutuje o tym czy wymieniać zużyty olej przed zimą na nowy, czy może poczekać z tym do wiosny. Z naukowego punktu widzenia sprawa wydaje się być oczywista. Po przebiegu kilku tysięcy kilometrów olej silnikowy mający kontakt z produktami spalania benzyny zawiera wiele zanieczyszczeń, które prowadzą do jego zakwaszenia. Pozostawienie zużytego oleju na kilka zimowych miesięcy w silniku, często także i w skrzyni biegów, może prowadzić do powstania korozji.
Komplety naprawcze zacisków
Jesień i zima, to najlepszy moment na poważne przeglądy i konieczne naprawy, na które podczas sezonu po prostu nie zawsze jest czas. Do typowych posezonowych czynności serwisowych należy gruntowna inspekcja prawidłowości działania układu hamulcowego. Nikogo chyba nie trzeba przekonywać, że w przypadku motocykli sprawnie działające hamulce, to absolutna konieczność i trzeba w tym zakresie bezwzględnie stosować się do zaleceń mechaników.
Mufki na kierownicę
Wystarczyło zaledwie kilka chłodniejszych poranków, aby gwałtownie wzrosło zainteresowanie akcesoriami gwarantującymi komfort i bezpieczeństwo jazdy jednośladem w niskich temperaturach. Zaliczamy do nich przede wszystkim mufki na kierownicę, które zyskują w Polsce na popularności, choć nie tak szybko jak w innych europejskich krajach.
Paliwo E10. Czy jest się czego bać?
Od początku 2024 roku na stacjach paliw w Polsce możemy zatankować benzynę 95-oktanową jedynie o nowym składzie tj. z wyższą zawartości bioetanolu. Oznaczona jest ona symbolem E10, co oznacza, że w paliwie znajduje się do 10% biokomponentów. Czy jest się czego bać?
Wyłącznik główny zasilania
Nadchodzący sezon jesienno-zimowy dla większości motocyklistów oznacza koniec jazdy i długi postój pojazdu w garażu lub na parkingu. Jednak motocykle coraz częściej są wyposażane w różnego rodzaju akcesoria dodatkowe, montowane samodzielnie lub w serwisach np. ładowarki do telefonów, alarmy (czasem jako wyposażenie fabryczne), lub w przypadku nowoczesnych motocykli - bezkluczykowy dostęp do uruchamiania silnika.