Newsy
Łożyska z enkoderem do H-D
Od dość dawna firma Harley-Davidson montuje w swoich motocyklach nietypowe łożysko koła, które wyposażono w specjalny pierścień sygnałowy zwany enkoderem ABSu. Środowisko pracy tego podzespołu jest na tyle niekorzystne, że często dochodzi do jego uszkodzenia, głównie z uwagi na nadmiar brudu lub destrukcyjne działanie wody. Pojawia się wówczas konieczność wymiany tych łożysk, nawet jeśli mechanicznie nie są jeszcze bardzo zużyte.
Przed zimą pomyśl o łańcuchu
Krok po kroku, dzień po dniu, zbliżamy się do kilkumiesięcznej przerwy w użytkowaniu jednośladów. Dlatego już dziś warto pomyśleć o prawidłowym zabezpieczeniu pojazdu podczas zimowania, aby bez problemu i bez dodatkowych kosztów móc cieszyć się jazdą podczas pierwszych cieplejszych weekendów w nadchodzącym roku. Dziś kilka słów poświęcamy łańcuchom napędowym.
Jak usunąć klej po etykiecie?
Nic tak chyba nie irytuje jak problem z usunięciem resztek kleju po etykietach przyklejanych do rozmaitych towarów. Techniki są różne: moczenie w wodzie, sok z cytryny, aceton, benzyna lakowa. Ale tylko preparat JMC radzi sobie z nimi szybko i nie postawia jakichkolwiek śladów.
Renowacja zbiornika paliwa
Zbiorniki na paliwo są dla miłośników starych pojazdów powodem do wielu zmartwień. O ile inne elementy nadwozia można z powodzeniem naprawić lub nawet stworzyć od podstaw, o tyle zbiorniki paliwa potrafią mechanikom nastręczyć ogromnej ilości problemów nawet podczas drobnej renowacji.
Tempomat motocyklowy
Pomimo, że powoli zbliżamy się do końca „wysokiego sezonu motocyklowego”, to wciąż dużą popularnością cieszą się niektóre elementy wyposażenia motocyklowego, które potrafią skutecznie pomóc w pokonywaniu długich odległości zwłaszcza podróżując autostradą lub drogą ekspresową. W tym przypadku, dotyczy to kierowców.
SAG w zawieszeniu motocyklowym
W zależności od przeznaczenia motocykli jak i ogólnych koncepcji poszczególnych producentów pojazdów zawieszenia motocyklowe mają różne konstrukcje. Jednak zasada jest jedna i wciąż ta sama - zapewniają one możliwie najlepszy kontakt kół z podłożem. Podczas jazdy na nierównościach oraz w przypadku źle ustawionego zawieszenia dochodzi do utraty przyczepności, a w konsekwencji do wywrotki lub innego, poważnego wypadku.
Blokada dźwigni hamulca NIKKO
Plaga kradzieży jednośladów nie słabnie. Kradzione są zarówno motocykle jak i skutery. Stare i nowe. Niestety większość z jednośladów jest zabezpieczanych w bardzo prosty, łatwy do sforsowania sposób.
Konwersja łańcucha
Konwersja zestawu napędowego polega na zmniejszeniu rozmiaru łańcucha i zębatek, z rozmiaru fabrycznego na alternatywny, czyli mniejszy, np. z 530 na 525 lub z 525 na 520. Dlaczego jest to możliwe i po co to robić? Światowi producenci łańcuchów z uwagi na rosnące moce nowych motocykli bezustannie udoskonalają technologię produkcji oraz modyfikują materiały, z których zrobione są najnowsze łańcuchy napędowe.
Smar Hitachi HUCO
Serwisowanie motocykli nie polega tylko na naprawie zgłoszonych przez klienta usterek czy na szukaniu źródła niepokojących dźwięków wydobywających się z okolic silnika. Dobry mechanik pamięta przede wszystkim o okresowych inspekcjach pojazdu, wiedząc, że lepiej jest zapobiegać niż... naprawiać.
Przyczyny spadku ciśnienia
TIP TOP Remaxx Bead Sealer to wysokowydajny środek montażowy o specjalnych właściwościach uszczelniających do uszczelniania drobnych nieszczelności, wynikających z małych nierówności i porowatości starej gumy stopek opon bezdętkowych, które powodują powolną utratę ciśnienia w kołach. Choć mogłoby się wydawać, że problem dotyczy niewielkiej grupy klientów, to rzeczywistość przeczy wyraźnie tej tezie.
Przyczyny spadku ciśnienia w kołach
TIP TOP Remaxx Bead Sealer to wysokowydajny środek montażowy o specjalnych właściwościach uszczelniających do uszczelniania drobnych nieszczelności, wynikających z małych nierówności i porowatości starej gumy stopek opon bezdętkowych, które powodują powolną utratę ciśnienia w kołach. Choć mogłoby się wydawać, że problem dotyczy niewielkiej grupy klientów, to rzeczywistość przeczy wyraźnie tej tezie.
Obsługa czujników TPMS
W ostatnich latach pojawiło się na naszych drogach sporo motocykli z systemem kontroli ciśnienia w ogumieniu tzw. TPMS (ang. Tire Pressure Monitoring System). W wielu przypadkach system zgłasza błąd, co może świadczyć o awarii czujnika zamontowanego w obręczy koła. Od teraz, dzięki urządzeniu firmy BARTEC nie trzeba już odsyłać klienta do specjalistycznego warsztatu wulkanizacyjnego, bowiem temat nie jest ani skomplikowany, ani poza finansowym zasięgiem typowego warsztatu motocyklowego.
RK XRE - Nowość 2024
Japońska firma Takasago Chain, producent znanych i lubianych przez motocyklistów łańcuchów napędowych RK przeprowadza w 2024 roku całkowitą przebudowę oferty łańcuchów przeznaczonych do motocykli szosowych. Popularne łańcuchy serii XSO zostają zastąpione nowym modelem XRE. Zmiana technologiczna jest kolosalna, ale cena pozostaje na poziomie zastępowanych łańcuchów..
Olejarki SCOTTOILER
Mija właśnie 40 lat od kiedy na rynku pojawiło się pierwsze urządzenie do smarowania łańcucha napędowego podczas jazdy, które zaprojektował i wykonał Fraser Scott. Znane i uznane na całym świecie olejarki Scottoiler są synonimem wysokiej jakości i niezawodności. Pomimo starań konkurencji urządzenia Scottoiler są wciąż liderem rynkowym w całej Europie i Ameryce Północnej.
Wkrętaki w standardzie JIS
Polskie warsztaty nie mają „łatwego życia”. Bierze się to m.in. stąd, że nasz park pojazdów złożony jest z maszyn sprowadzonych z Ameryki, Europy Zachodniej i Wschodniej, Wielkiej Brytanii i przede wszystkim z Japonii. To generuje pewne problemy z doborem odpowiednich do ich naprawy narzędzi. Dziś zajmiemy się motocyklami japońskimi, których na naszych ulicach możemy spotkać setki tysięcy.
Bioetanol w paliwie
Od początku 2024 roku na stacjach paliw w Polsce możemy zatankować benzynę 95-oktanową jedynie o nowym składzie tj. z wyższą zawartości bioetanolu. Oznaczona jest ona symbolem E10, co oznacza, że w paliwie znajduje się do 10% biokomponentów. W praktyce są to wartości bliższe 7,5 – 8,5%, więc różnica do starej benzyny 95-E5 o zawartości ok 4,7% nie jest tak duża. Powodem tej zmiany są regulacje środowiskowe, zmierzające do stosowania w paliwach komponentów z odnawialnych źródeł. Czy jest się czego bać?
Jak usunąć klej po etykiecie?
Nic tak chyba nie irytuje jak problem z usunięciem resztek kleju po etykietach przyklejanych do rozmaitych towarów. Techniki są różne: moczenie w wodzie, sok z cytryny, aceton, benzyna lakowa. Ale tylko preparat JMC radzi sobie z nimi szybko i nie postawia jakichkolwiek śladów.
Czym jest SAG w zawieszeniu?
W zależności od przeznaczenia motocykli jak i ogólnych koncepcji poszczególnych producentów pojazdów zawieszenia motocyklowe mają różne konstrukcje. Jednak zasada jest jedna i wciąż ta sama - zapewniają one możliwie najlepszy kontakt kół z podłożem. Podczas jazdy na nierównościach oraz w przypadku źle ustawionego zawieszenia dochodzi do utraty przyczepności, a w konsekwencji do wywrotki lub innego, poważnego wypadku.
Apteczka motocyklowa
Mija właśnie 10 lat od wprowadzenia do naszej oferty apteczek przeznaczonych dla motocyklistów. Pomimo, że nie są one wymagane w Polsce przepisami prawa, to ich popularność jest bardzo duża i nieustannie rośnie. Apteczka spełnia normę DIN 13167. Sugerujemy, aby zawsze przed wyjazdem w zagraniczną podróż zorientować się czy apteczka nie jest wymagana przepisami prawa w kraju, do którego jedziemy lub przejeżdżamy tranzytem. Mandaty za jej brak w niektórych europejskich krajach są… bardzo bolesne.
Prasa JMP do zawieszeń
Po kilku latach przerwy wraca do oferty prasa do zawieszeń motocyklowych JMP. Jeszcze przed pandemią COVID-19 cieszyła się ona bardzo dużym zainteresowaniem ze strony wszystkich tych warsztatów, które oferowały serwis amortyzatorów. Prasa tego typu stanowi dla takich miejsc absolutne minimum wyposażenia. Bez niej demontaż i montaż sprężyny amortyzatora jest po prostu niemożliwy.